zdrowe odżywianie

Jedzenie jest jednym z pięciu najważniejszych nawyków, które mają znaczący wpływ na zdrowie fizyczne i psychiczne. Ćwiczenia nie tylko ogromnie zmieniają Twój wygląd, ale także poprawiają ogólne samopoczucie. Fizyczne skutki zdrowego odżywiania obejmują spalanie większej ilości kalorii, poprawę zdrowszej masy ciała i metabolizmu, utrzymywanie prawidłowej wagi przez długi czas oraz spożywanie dużej ilości owoców i warzyw – wszystko to przyczynia się do zdrowszego stylu życia. Mówiąc emocjonalnie, jedzenie zdrowej żywności usuwa stres z Twojego stylu życia, łagodząc chroniczny stres lub depresję. Ćwiczenia pomagają również zaspokoić niektóre potrzeby, takie jak czujność lub kreatywność. Wpływ braku ćwiczeń może w szczególności pogorszyć problemy psychiczne lub fizyczne, takie jak otyłość Dzisiejszy rozpraszający styl życia sprawia, że wiele osób zmaga się z ćwiczeniami. Według The Mayo Clinic Center for Interdisciplinary Research in Aging na University of Florida, ćwiczenia mogą poprawiać nastrój i funkcjonowanie poznawcze, promować samokontrolę i zmniejszać niebezpieczny poziom stresu. Niedawne badanie przeprowadzone przez brazylijskie Narodowe Obserwatorium Zdrowia wykazało, że układ odpornościowy może poprawić się o 12% po 15 minutach szybkiego marszu. Inne badanie wykazało, że starsi ludzie, którzy chodzili godzinę lub dłużej z intensywnością bliską ich maksymalnej wydolności, mieli dwukrotne zmniejszenie ryzyka śmiertelnej choroby serca. Inną rzeczą, którą należy wziąć pod uwagę, gdy ćwiczymy, czy nie, jest rodzaj jedzenia, które jemy.

Jedzenie zdrowo – dlaczego ma sens?

Naukowcy wykazali, że ludzie, którzy jedli świeże i gotowane warzywa w porównaniu z przetworzonymi, nie radzili sobie ze zdrowym starzeniem się, gdy osiągnęli zarówno menopauzę, jak i menopauzę, ze względu na zwiększone ryzyko zachorowania na raka w ciągu 20 lat, serce. Ćwiczenia i zdrowe odżywianie to nadal jedne z najskuteczniejszych sposobów na utrzymanie formy. Zwiększa wydajność w pracy i życiu. Ważne jest, aby wiedzieć, jak prawidłowo jeść zdrową żywność, aby być sprawnym fizycznie i psychicznie. Potrzeba ćwiczeń również nigdy nie jest przemęczona, ponieważ przynosi korzyści ludzkiemu ciału na wiele sposobów. Zdrowa dieta i ćwiczenia pomagają ludziom czuć się dobrze przez większość czasu, co prowadzi do lepszego ogólnego stanu zdrowia psychicznego. Ćwiczenia również sprawią, że poczujesz się dobrze! Uwalnia hormony, takie jak endorfiny, które sprawiają, że jesteśmy szczęśliwi, ponieważ są niezbędne dla dobrego samopoczucia naszego mózgu i poprawiają naszą pamięć, nastrój, jakość snu itp. Wiele przepisów dr Cachet omawia kluczową rolę, jaką ćwiczenia fizyczne odgrywają w holistycznej diecie.

Zdrowe odżywianie – zasady

Regularne ćwiczenia pomagają utrzymać silne mięśnie i zwiększają metabolizm, wspierając utratę wagi lub utrzymanie. Niektóre zagrożone populacje powinny również rozważyć ćwiczenia fizyczne, aby uzyskać korzyści dla zdrowia psychicznego, takie jak poprawa nastroju i łagodzenie stresu. W przeciwieństwie do ludzi, którzy cierpią z powodu jedzenia fast foodów, ćwiczenia mogą poprawić funkcjonowanie mózgu i zmniejszyć otyłość. Korzyści płynące z ćwiczeń są niezliczone i nawet po kilku latach prowadzenia zdrowszego trybu życia – jeśli chodzi o dietę – wiele osób wciąż ma problemy z utrzymaniem równowagi. Wydatki energetyczne to korzyść, którą odczuwamy dość długo po zakończonych sesjach treningowych. Badania sugerują, że nawet jeśli jesz zdrowo tylko 15% więcej energii niż to, co pierwotnie spożywaliśmy, spowoduje znaczną utratę wagi.

Sprawdź więcej tekstów na www.globalnews.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.