W dzisiejszym świecie, marketing za pośrednictwem internetu jest niezwykle potężny. Jeśli jesteś firmą, która nie ma strony internetowej, naprawdę nie masz szans na dokonanie jakiejkolwiek sprzedaży. Prawidłowo wykonane pozycjonowanie stron internetowych może znacząco zwiększyć liczbę odwiedzających Twoją witrynę w bardzo krótkim czasie. Kiedy robi się to dobrze, SEO jest w zasadzie darmowym marketingiem. Jest lepsze niż większość form reklamy, ponieważ nie jest nachalne, ale zamiast tego jest organiczną metodą, aby po prostu uzyskać swój produkt na rynku. Kiedy twoi konkurenci nic nie robią, ty zdobędziesz nowych klientów na miesiące, a nawet lata, praktycznie bez żadnych kosztów!

Pierwszą rzeczą, jaką robimy, gdy potrzebujemy dowiedzieć się czegoś o konkretnym produkcie lub usłudze, jest sprawdzenie jego dostępności w Internecie. Najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google. Dlatego tak ważne jest, aby nasza strona pojawiała się na czołowych pozycjach tej wyszukiwarki. Należy przy tym pamiętać, że aby osiągnąć taki rezultat, musimy stosować inteligentne metody, a nie takie, które są uznawane przez Google za nieuzasadnione i przez to karane.

Po co stosować pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych ma na celu podniesienie pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania na interesujące Cię frazy. Sprzedając sukienki szyte na miarę w Krakowie i będąc na pierwszym miejscu dla frazy „sukienki Kraków” musisz generować klientów i spore zyski. Co ważne, jest to reklama stała, a nie jak w przypadku kampanii płatnych, że po zakończeniu płacenia za nią tracimy całą jej skuteczność. Tutaj wypracowane efekty będą nawet przez lata.

Płatny link building, czy jak my to nazywamy link placement, jest formą współpracy z innymi stronami internetowymi. Jej istotą jest udostępnianie linków do Twojej strony z innych serwisów, gdzie są one umieszczane w taki sposób, aby były adekwatne do ich treści i przyciągały ruch organiczny. Ten rodzaj pozycjonowania przynosi świetne rezultaty szybko i skutecznie, ale nie daje długotrwałego efektu, jeśli nie jest połączony z innymi rodzajami działań SEO.

Na taką optymalizację składa się wiele działań mających na celu przygotowanie witryny do pozycjonowania – audyt techniczny i optymalizacja tak, aby roboty Google mogły się do niej dostać, optymalizacja wszystkich stron tak, aby posiadały unikalne znaczniki title, description, meta robots, nagłówki H1 itp.

Pozycjonowanie strony to zespół działań mających na celu podniesienie jej pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych dla określonych słów kluczowych

Skuteczne pozycjonowanie dzieli się na kilka elementów. Obejmuje ono:

  • audyt SEO strony internetowej i konkurencji,
  • analizę i stworzenie strategii pozycjonowania (dobór słów kluczowych, architektura strony),
  • pisanie treści,
  • link building (pozyskiwanie linków prowadzących do Twojej strony).

Jak sprawić, aby moja firma przodowała jako numer jeden na rynku? Pozycjonowanie stron internetowych Kraków

Tak więc, aby pojawić się na szczycie wyników wyszukiwania dla odpowiednich słów kluczowych, trzeba zadbać o kilka rzeczy. Po pierwsze i najważniejsze, treść na Twojej stronie musi być unikalna i najlepsza. Przez najlepsze rozumiem to, że zawiera wszystkie te same informacje co Twoja konkurencja, podane w prostszy sposób do odbioru i jest aktualizowana o dodatkowe, nowe lub inne treści. Nie wystarczy mieć dobry projekt lub dużą liczbę odwiedzających. Po drugie, konkurencja dla niektórych słów kluczowych jest zbyt duża i osiągnięcie pierwszych miejsc w wyszukiwaniach będzie wymagało od Ciebie wiele wysiłku, jeśli konkurencja jest naprawdę poważna. Możesz sprawdzić ile stron konkuruje z tobą za pomocą narzędzi takich jak Google Adwords Keyword Planner , Keyword Tool , Wordtracker lub innych podobnych. I po trzecie, powinieneś wykorzystać niektóre z dostępnych w Internecie technik optymalizacji wyszukiwarek, aby poprawić swoją pozycję w wyszukiwaniach i ułatwić potencjalnym klientom znalezienie Ciebie.

Audyt strony internetowej

Posiadanie strony internetowej, która dobrze pozycjonuje się w wyszukiwarkach oznacza większy ruch i potencjalnych klientów. Dzięki odpowiednim słowom kluczowym, Twoja strona może znaleźć się na szczycie strony wyników wyszukiwania.

Jeśli szukasz sposobu na zwiększenie ruchu na swojej stronie, możesz spróbować przeprowadzić audyt SEO. Jest to proces, który polega na przeanalizowaniu i poprawieniu Twojej strony internetowej tak, aby zajmowała ona wyższą pozycję w Google. Oto wszystko, co musisz wiedzieć o audycie SEO, w tym jak działa i dlaczego powinieneś go przeprowadzić.

Pozycjonowanie stron internetowych lokalne i globalne. Najczęściej odwiedzana strona internetowa w Krakowie. Jak to zrobić?

Pozycjonowanie lokalne wymaga odpowiednio przygotowanej strony internetowej. W przeciwnym razie może dojść do tzw. kanibalizacji. W zależności od tego, jaka lokalizacja nas interesuje, do pozycjonowania stron powinna być nieco inna architektura. W przypadku miast takich jak Warszawa, warto również pozycjonować osobne dzielnice lub części miasta. Podobnie ma się sprawa z Krakowem. Pozycjonowanie stron w tym miejscu warto rozszerzyć na graniczące z nim miasta, takie jak Niepołomice, a nawet niedaleko położoną Wieliczkę.

W przypadku pozycjonowania lokalnego trzeba dokładnie wiedzieć, czego potrzebują klienci i co można zrobić. W Krakowie i okolicach jest wielu potencjalnych klientów, którzy będą chcieli skorzystać z Twoich usług.

Optymalizacja strony internetowej

Optymalizacja strony internetowej obejmuje kilka różnych procesów i technik mających na celu sprawienie, aby strona była wygodna i łatwo zrozumiała dla różnych wyszukiwarek (przede wszystkim z Google). Warto również pamiętać, że pierwszym kryterium jakości pracy nad promocją strony w wyszukiwarkach jest wygoda dla użytkowników – strona powinna być przyjazna nie tylko dla robotów, ale również dla ludzi.

Na optymalizację SEO strony składa się wiele czynników. Może to być wszystko – od prawidłowej struktury nagłówków z frazami kluczowymi, po prawidłowe użycie tekstu w obrazkach, ustawienie przekierowań, optymalizację stron pod urządzenia mobilne, optymalizację zdjęć i filmów tak, aby ładowały się szybciej na wszystkich typach urządzeń. Lista jest długa.

Celem pracy nad SEO jest upewnienie się, że wszystko jest idealne: każda strona jest unikalna i nie ma błędów.

Pozyskiwanie linków. Sponsorki, zaplecza, link building

Jeśli zdecydujesz się skorzystać z firmy do pomocy w link buildingu, powinieneś najpierw sprawdzić, czy używa ona tych samych technik co konkurencja. Na przykład, jeśli Twój konkurent umieszcza link wśród komentarzy w różnych postach, Ty również możesz umieścić link w ten sam sposób. Najważniejszą rzeczą jest to, że linki powinny mieć odpowiednie anchor texts, czyli linków zewnętrznych, które prowadzą do Twojej strony.

Każda strona, w każdej branży, w każdym miejscu, nie ważne czy mówimy o mieście Kraków, Warszawa, czy pod względem pozycjonowania ma to być cała Polska. SEO zawsze musi być rozpatrywane pod indywidualnym kątem, tylko takie podejście gwarantuje efekty!

Artykuł powstał przy współpracy ze specjalistą od pozycjonowania stron internetowych https://lukaszsurma.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.