motoreduktory z wałem równoległym

W przypadku każdego projektu elektromechanicznego niezwykle ważne jest przemyślenie sposobu wykonania każdego uruchomienia. Aby je zrealizować, na rynku dostępne są motoreduktory różnego typu, ale najlepszy wybór w konkretnej sytuacji będzie zależał od:

– rodzaju ruchu, jaki chcemy przenieść

– mocy

– dostępnej przestrzeni.

W tym artykule przedstawiamy system uruchamiania, który może być bardzo przydatny w niektórych zastosowaniach: motoreduktory z wałem równoległym. Zapraszamy do zapoznania się z możliwościami jego zastosowania i zaletami.

Motoreduktory z wałem równoległym

Motoreduktory z wałem równoległym są rodzajem motoreduktorów, które wykorzystują przekładnie do osiągnięcia redukcji prędkości. Nazywa się je „wałem równoległym”, ponieważ wał silnika i wał reduktora prędkości znajdują się w równoległych płaszczyznach. To właśnie ta ich cecha pozwala na dość płaskie przekładnie, które idealnie nadają się do zastosowań, w których przestrzeń jest ograniczona, takich jak mieszadła stosowane w procesach mieszania różnych cieczy.

Motoreduktory z wałem równoległym mogą wykorzystywać trzy rodzaje kół zębatych do wykonania transmisji. Wybór konkretnego rozwiązania zależny jest od ostatecznego zastosowania i cech, które musimy uzyskać w reduktorze prędkości:

  • Koła zębate: są najbardziej rozpowszechnione. Zęby na ich kołach zębatych są proste i równoległe do wału napędowego reduktora prędkości.
  • Koła zębate śrubowe: ich zęby są skośne do osi obrotu. Przenoszą większą moc i prędkość. Są również cichsi i trwalsi.
  • Podwójne koła zębate śrubowe: używane do wyeliminowania nacisku osiowego; innymi słowy, obrót wywołany przez sam wał.

Jakie są zalety motoreduktorów z wałem równoległym?

  • Motoreduktory z wałem równoległym szczególnie nadają się do zastosowań w których najczęściej wykorzystywana jest ich kompaktowa konstrukcja, która przekłada się na mniejszą przestrzeń i wagę w porównaniu do motoreduktorów z wałem współosiowym.
  • Motoreduktory z wałem równoległym mogą osiągać moc znamionową do 200 kW i znamionowy moment obrotowy reduktora prędkości do 20 000 Nm. 
  • Wytrzymują wysoki moment obrotowy i duże siły promieniowe.
  • Emitują niskie wibracje, a co za tym idzie niski poziom hałasu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.