ecommerce sklepy internetowe

Powszechna globalizacja sprawia, że firmy posiadają klientów na całym świecie. Prowadzi to do szeregu wyzwań, ponieważ konsumenci oczekują szybkiej i bezpiecznej dostawy towaru. Nie ma dla nich znaczenia gdzie znajduje się magazyn sprzedawcy, liczy się jedynie sprawne otrzymanie zamawianych produktów.


Przede wszystkim klient

Firmy zajmujące się logistyką ecommerce w pierwszej kolejności stawiają na klienta. Jedno niepowodzenie może sprawić, że nie skorzysta on więcej z usług danej firmy. W związku z tym tak ważna jest najwyższa jakość usług. Realizacja zamówień w jak najkrótszym czasie oraz unikanie pomyłek jest kluczowe do utrzymania klienta. Równie ważne jest utrzymanie czytelnych i sprawnych sposobów komunikacji.

Ogólnoświatowe sklepy internetowe

Największe sklepy internetowe i portale aukcyjne umożliwiają obecnie wysyłkę towarów na cały świat. Dzieje się to głównie za sprawą coraz niższych kosztów przesyłki i krótszym czasom dostaw. Sprzedawcy zyskują dzięki temu dostęp do ogromnej liczby klientów. Dla przykładu w Polsce mamy około 38 milionów mieszkańców. Otwarcie się ze sprzedażą tylko na Europę daje dostęp do około 750 milionów osób. Pozwala to na wielokrotne zwiększenie sprzedaży i zysków.

Jak przebiega proces zamówienia zagranicznego

Proces zamówienia towaru od sprzedawcy z zagranicy może być bardzo prosty jeśli do wysyłki towaru zostanie wynajęta firma której specjalizacja to zagraniczna logistyka ecommerce. W skrócie przebieg realizacji takiego zlecenia będzie następujący:

  1. Zamówienie – kupujący zamawia towar poprzez sklep online lub portal aukcyjny.
  2. Wprowadzenie danych do systemu ecommerce – sprzedawca musi wprowadzić dane paczki do
    systemu obsługującego wysyłkę. Można to zrobić ręcznie, ale również automatycznie poprzez
    integrację lub import pliku .csv.
  3. Wygenerowanie etykiety, zapakowanie i nadanie paczki.
  4. Wysyłka do centrum ecommerce – paczka musi w pierwszej kolejności zostać nadana do
    specjalnego centrum ecommerce. Następnie zostanie zweryfikowana i przetransportowana wraz z paczkami innych sprzedawców do kraju docelowego.
  5. Doręczenie przez lokalnego kuriera.
  6. Zwrot – jeśli klient decyduje się na zwrot towaru to paczka wraca do sprzedawcy poprzez analogiczny proces. Kupujący umieszcza na paczce etykietę zwrotną. Następnie paczka zostaje nadana poprzez lokalnego kuriera do centrum ecommerce. Wraca do kraju pochodzenia i do sprzedawcy.
Handlujesz w internecie?
Sprawdź najlepszą firmę, obsługującą zagraniczną logistykę w e-commerce – GoGlobal24

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.