black Android smartphone near ballpoint pen, tax withholding certificate on top of white folder

Prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą i zastanawiasz się nad tym, jakie zakupy można uznać za koszty prowadzenia firmy? Jeśli rozliczasz się na zasadach ogólnych, czyli według obowiązującej skali podatkowej lub podatkiem liniowym, masz duże pole do tego, aby skorzystać z możliwości odliczenia od podatku Kosztów Uzyskania Przychodu. Co można wliczyć w koszty prowadzenia Twojego biznesu? Sprawdziliśmy to dla Ciebie!

Dlaczego warto mieć Koszty Uzyskania Przychodu? 

“Wrzucanie w koszty” jest obecnie bardzo popularną metodą na to, aby pomniejszyć wysokość podatku dochodowego. Faktury kosztowe doprowadzają do tego, że zmniejszamy przychód firmy o koszty. Jeśli jesteś również aktywnym płatnikiem podatku VAT, faktury za usługi i towary zakupione przez przedsiębiorcę mają wpływ na kwotę podatku VAT do zapłaty za dany okres rozliczeniowy.

Pamiętaj! Dochód to przychód minus koszty uzyskania przychodu

Co to są Koszty Uzyskania Przychodu? 

Do Kosztów Uzyskania Przychodu możemy zaliczyć wydatki, które firma ponosi w związku z prowadzoną działalnością. Poniżej przedstawiamy kilka podstawowych rozwiązań na to, aby dochód był mniejszy. 

Internet i telefon firmowy 

Wyobrażasz sobie firmę, która nie ma dostępu do internetu lub nie posiada firmowego numeru telefonu do kontaktu? Jeśli znasz taką firmę, to zapewniamy, że jest ona wyjątkiem, który tylko potwierdza regułę. Do Kosztów Uzyskania Przychodu możesz zatem zaliczyć co miesiąc otrzymywane faktury za abonament od telefonii komórkowej oraz opłatę za korzystanie z internetu. 

Remont i urządzenie miejsca do pracy 

Podstawowe elementy urządzenia swojego biura, takie jak biurko, krzesło, szafka na dokumenty księgowe, to niepodważalne Koszty Prowadzenia Działalności niemalże w każdej sytuacji. Oprócz tego trudno wyobrazić sobie, że zaprosisz swoich klientów do zaniedbanej przestrzeni. Uzasadnione będzie zatem wyremontowanie swojego biura. 

Samochód – zakup, amortyzacja leasing 

Czy wiesz, że zakup, leasing lub amortyzacja to standardowe koszty nie tylko dla firm, które są przedstawicielami branży transportowej? Tak naprawdę taki wydatek jest uzasadniony dla każdego przedsiębiorcy. Może on bowiem potrzebować samochodu chociażby po to, aby dostać się do swojego biura i wykonywać obowiązki zawodowe, czy dotrzeć spotkanie biznesowe lub do siedziby klienta. A jeśli już o pokonywaniu kilometrów mówimy – w Koszty Prowadzenia Działalności możliwe będzie zaliczenie nie tylko opłat związanych z pojazdem takich jak rata leasingowa, ale również zakup paliwa. 

Artykuł powstał przy współpracy z PragmaGO

One thought on “Co można wliczyć w koszty prowadzania firmy”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.